5.1. Sözbilir, M., Kızılaslan, A., & Zorluoğlu, L.S. (2015, August). Teaching science to visual impaired students: What they need? Paper presented at the 45th IUPAC World Chemistry Congress, Busan, South Korea.
5.2. Sözbilir, M., Okcu, B., Gül, Ş., Zorluoğlu, L.S., Kızılaslan, A., & Yazıcı, F. (2016, May). İlköğretim 6. Sınıf görme engelli öğrencilere etkili fen öğretimine yönelik ihtiyaç analizi çalışması [A study of needs analysis towards effective science instruction for 6th grade visually impaired students]. Paper presented at the International Conference Effective Leadership and Management in Inclusive Schools: Teacher Training and Vocational Education, Arts and Sports (ELMIS 2016: TT and VAS), Konya, Turkey.
5.3. Çakmak, S., Aslan, C., & Sözbilir, M. (2016). Functional vision evaluation of low vision students. H. Sarı (Ed.). III. ELMİS (TT and VES) Uluslararası Özel Eğitim Kongresinden yansımalar içinde (s. 228-231). Konya: Palet Yayınları.
5.4. Sözbilir, M. (2016, May). Praxis of practical work in science with visually impaired students. Invited paper presented the 23rd Symposium on Chemistry and Science Education. TU Dortmund University, Germany.
5.5. Sözbilir, M., Zorluoğlu, L.S., & Kızılaslan, A. (2016, August). An activity for teaching thermal insulation concept to visually impaired students. Poster presented at the 24th International Conference on Chemistry Education (ICCE), Kuching, Sarawak, Malaysia.
5.6. Sözbilir, M., Kızılaslan, A., & Zorluoğlu, L.S. (2016, August). A research based design for teaching phases of matter and heat to visually impaired students. Paper presented at the 24th International Conference on Chemistry Education (ICCE), Kuching, Sarawak, Malaysia.
5.7. Kızılaslan, A., Sözbilir, M., & Zorluoğlu, S. L. (2016, September). An activity for teaching heat concept to visually impaired students. Poster presented at the 13rd European Conference on Research in Chemical Education (13rd ECRICE), Barcelona, Spain.
5.8. Sözbilir, M., Kızılaslan, A., Zorluoğlu, S. L. & Teke, D. (2017, April). Görme yetersizliği olan öğrencilere ‘madde ve isı’ ünitesindeki kavramların öğretimi [Teaching concepts of 'matter and heat' unit to students with visual impairments]. Paper presented at the 26th International Conference on Educational Sciences, Antalya, Türkiye.
5.9. Sözbilir, M., Gül, Ş., Yazıcı, F., Kızılaslan, A., Okcu, B., & Zorluoğlu, S.L. (2017, April). Tasarım tabanlı öğretim yönteminin görme engelli öğrencilerin fen bilimleri dersindeki tutum ve motivasyonlarına etkisi [The effect of design-based instruction on visually impaired students’ attitudes and motivations in science course]. Paper presented at 26th International Conference on Educational Sciences (ICES-2017), Antalya, Turkey.
5.10. Sözbilir, M., Yazıcı, F. & Gül, Ş. (2017, April). 6. sınıf görme engelli öğrencilere “üreme, büyüme ve gelişme” ünitesinin öğretimi [The teaching ‘Reproduction, growing and development’ unit to 6th grade students with visual impairments]. Paper presented at 26th International Conference on Educational Sciences (ICES-2017), Antalya, Turkey.
5.11. Gül, Ş., Yazıcı, F. & Sözbilir, M. (2017, April). An instructional material for teaching ‘Life Cycle of Frog’ to visually impaired students. Paper presented at the NARST 2017- Annual International Conference, San Antonio, TX, USA.
5.12. Okcu, B., Sözbilir, M., & Bülbül, M.Ş. (2017, April). Teaching electrical resistance to 6th grade visually impaired students. Paper presented at the NARST 2017- Annual International Conference, San Antonio, TX, USA.
5.13. Sözbilir, M., Gül, Ş., Yazıcı, F. (2017, May). Görme engelli öğrenciler için “çiçekli bitkilerde hayat döngüsü” konusunun öğretimine yönelik bir materyal tasarımı. Paper presented at the IV. EJER Congress, Denizli, Turkey.
5.14. Sözbilir, M., Zorluoğlu, S. L., Kızılaslan, A., & Teke, D. (2017, May). ‘Yalıtım ve yalıtım malzemeleri’ konusuna yönelik hazırlanan öğretim tasarımının görme engelli öğrencilerin akademik başarısına etkisi. Paper presented at the IV. EJER Congress, Denizli, Turkey.
5.15. Sözbilir, M., Zorluoğlu, S. L., & Kızılaslan, A. (2017, May). Görme yetersizliğinden etkilenen öğrencilere kavram öğretimine yönelik bir etkinlik tasarımı ve etkinliğin başarıya etkisi: Isı iletkeni ve ısı yalıtkan. Paper presented at the 16th International Primary Teacher Education Symposium [16. Uluslararası Sınıf Öğretmenliği Eğitimi Sempozyumu], Girne, Kıbrıs.
5.16. Sozbilir, M., Kizilaslan, A., & Zorluoglu, S.L. (2017, June). Principles of development of a chemistry unit to visually impaired students. Paper presented at the 7th Eurovariety (European Variety in University Chemistry Education), Belgrade, Serbia.
5.17. Sozbilir, M., Kizilaslan, A., & Zorluoglu, S.L. (2017, July). An instructional design model for teaching science concepts to visually impaired students. Paper presented at the 46th IUPAC World Chemistry Congress, Sao Paulo, Brazil.